Hoe het werkt
Lang was de feedback die een medewerker ontvangt van zijn leidinggevende tijdens een
functioneringsgesprek de enige formele feedback die een medewerker ontvangt. Deze
feedback is eenzijdig en incompleet:
een leidinggevende heeft immers andere belangen dan collega's of klanten. Het toevoegen
van
meer invalshoeken zoals collega's, stakeholders, klanten en KPI's zorgt voor een
vollediger en objectiever beeld.
Een 360° medewerkerfeedbackonderzoek uitvoeren:
- Stap 1: Invalshoeken selecteren
Allereerst worden de invalshoeken bepaald. Van welke bronnen krijgt de medewerker feedback? Voorbeelden van bronnen zijn: de leidinggevende, klanten, medewerkers die leiding ontvangen van de medewerker, leveranciers/externe partijen. - Stap 2: Thema's bepalen
Vervolgens worden de thema's waarover feedback gegeven wordt bepaald. Dit kan heel specifiek op enkele thema's worden toegespitst of juist breed gemeten worden met een divers aantal thema's. - Stap 3: Data verzamelen
Daarna worden respondenten uitgenodigd om feedback te geven. - Stap 4: Bekijk en analyseer de resultaten
Bekijk de gegeven feedback in een overzichtelijk dashboard.
Klantervaringen
Uit het onderzoek kwamen verassende resultaten. Medewerkers vinden de feedback die ze ontvangen erg waardevol en gebruiken het voor verdere ontwikkeling.
Voordelen
- Medewerkerfeedback met verschillende invalshoeken levert complete en waardevolle informatie op
- Korte vragenlijsten: door middel van een kleine set aan vragen de juiste informatie verzamelen
- Zelf invalshoeken en thema's bepalen
- Informatie wordt gepresenteerd in een duidelijk en overzichtelijk dashboard, medewerkers hebben zelf de feedback inzichtelijk

Gratis en vrijblijvend meer informatie ontvangen
Vrijblijvend meer informatie over dit onderwerp ontvangen? We sturen het je graag per e-mail toe!