NPS bereken tool

Eenvoudige rekentool voor het berekenen van de NPS score

NPS berekenen

Lees voordat je de NPS score voor jouw organisatie berekenen meer over het NPS Meten en NPS berekenen.

Formule voor het berekenen van de NPS score:

NPS score = % promotors - % criticasters

Hierbij is

  • NPS score uit jouw klantonderzoek
  • % Promotors, percentage van het totaal aantal respondenten dat een 9 of 10 op je NPS vraag heeft gegeven
  • % Criticasters, percentage van het totaal aantal respondenten dat een 6 of lager gegeven heeft op je NPS vraag
Rekentool

Nadat je resultaten van je klantonderzoek hebt verzameld kan je de NPS score berekenen.

Vul aan de hand van de antwoorden op de NPS-vraag onderstaand overzicht in:

Cijfer Aantal respondenten

Lees ook: NPS meten, NPS berekenen en Continu NPS meten.

NPS meten & berekenen met de klantmonitor van onderzoekdoen.nl

De NPS berekenen is niet meer nodig met de klantmonitor van Onderzoekdoen.nl, de klantmonitor berekent voor jou de NPS score.

nps berekenen

Hoe werkt de klantmonitor van Onderzoekdoen? Met de klantmonitor van Onderzoekdoen kan je eenvoudig de NPS Meten van jouw organisatie, dit werkt als volgt:

  1. Samen configureren we het NPS onderzoek, hiermee bepalen we op welke punten in de customer journey we de NPS gaan Meten
  2. Geautomatiseerd worden de NPS resultaten verzamelt, in geval van een onvoldoende wordt er direct een brandmelding verstuurd. Zodat op deze NPS score direct ingespeeld kan worden.
  3. Continu is de score van de NPS metingen inzichtelijk.
  4. (Diepte) analyses worden gemaakt van de resultaten, om hiermee de organisatie te verbeteren

Gratis en vrijblijvend meer informatie ontvangen

Vrijblijvend meer informatie over dit onderwerp ontvangen? We sturen het je graag per e-mail toe!