Persoonlijk contact
Flexibele oplossingen
5 sterren op Google
Een 360 graden feedback onderzoek, ook wel bekend als een 360 graden beoordeling of multi-source feedback, is een evaluatiemethode. Hiermee krijg je een uitgebreid beeld van de prestaties, competenties en gedragingen van een individu binnen een organisatie.
Door middel van een 360 graden feedback onderzoek kan een medewerker vanuit verschillende personen in zijn omgeving feedback ontvangen. Feedback kan verzameld worden onder de leidinggevende, directe/indirecte collega’s, klanten, directie of personen uit de privé situatie. Doordat deze personen op een andere manier betrokken zijn bij de medewerker kan dit zeer diverse resultaten opleveren.
Een 360 graden feedback onderzoek biedt een mooie uitkomst wanneer je een holistisch beeld wilt krijgen van een individu. Hieronder vind je de 4 belangrijkste voordelen bij dit onderzoek:
Wat is er nodig om het onderzoek goed uit te laten voeren? In de volgende 4 stappen lichten wij dit proces graag toe:
1. Kennismaking
Voordat we beginnen aan het 360 graden feedback
onderzoek is het belangrijk om het onderzoek goed door
te spreken. Door middel van een Microsoft Teams
meeting bespreken wij met elkaar welke stappen we gaan
doorlopen om het onderzoek tot een succesvol einde te
brengen.
2. Invalshoeken selecteren
Na het doornemen van het traject gaan we de inhoud vaststellen. Een belangrijke stap hierin is het bepalen van de invalshoeken. Vanuit welke bronnen gaan de medewerkers feedback ontvangen? Belangrijk is dat de personen die feedback geven de persoon enigszins kent.
Dit kan gaan om collega’s, klanten, leveranciers of andere betrokkenen. Zorg er alleen voor dat ze niet te goed bevriend zijn. Anders is er een kans dat er niet objectief feedback gegeven wordt.
3. Thema's bepalen
De volgende stap is het bepalen van de thema’s voor het 360 graden feedback onderzoek. Het is mogelijk om specifiek te kiezen voor een enkel thema of juist voor meerdere thema’s. Wanneer je kiest voor meerdere thema’s dan wordt een breder beeld geschetst.
4. Uitvoeren en analyseren
Via onze enquêtetool zetten wij de vragen uit onder de leden van het feedback team. We houden de respons bij en analyseren vervolgens de verzamelde data. Van de verzamelde data wordt een feedback rapport opgemaakt, dit feedback rapport wordt gedeeld met de specifieke medewerker.
Liever zelfstandig een 360 graden feedback onderzoek uitvoeren? Maak dan gebruik van onze enquêtetool.
Hoe ziet een 360 graden feedback onderzoek eruit? Welke vragen kun je het beste stellen? Hieronder een aantal voorbeelden van vragen die gebruikt kunnen worden:
Elk onderzoek is weer anders en het is belangrijk om goed te kijken naar de vragen die voor jouw onderzoek van belang zijn. Je wilt immers wel tot de juiste inzichten komen, zodat de toegevoegde waarde van het onderzoek zo groot mogelijk is.
Onze onderzoek specialisten hebben veel ervaring met het opstellen van de juiste vragenlijsten binnen de verschillende branches en typen organisaties.
Onze gespecialiseerde onderzoekers voeren dit onderzoek graag voor je uit. Wil je graag meer informatie en een offerte ontvangen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of bel direct naar 050 - 55 32 690.
Bekijk hier antwoorden op veelgestelde vragen.
Een onderzoek is opgedeeld in drie fases. Fase 1 (opstellen onderzoek) en Fase 2 (data verzameling) duren gemiddeld 2-3 weken. Voor Fase 3 (analyse en rapportage) staat max. 3 weken. De doorlooptijd van een volledig onderzoek komt dus uit op max. 9 weken.
De kosten voor het uitvoeren van dit onderzoek hangt van verschillende factoren af. Enkele van deze factoren zijn het aantal groepen in je respondentengroep, de manier van data verzameling en de omvang van je onderzoek. We sturen je graag kosteloos en vrijblijvend een projectvoorstel op maat.
Bij het uitvoeren van een onderzoek volgen we strikt de AVG. Voor respondenten komt een privacyverklaring beschikbaar en met klanten stellen we een verwerkersovereenkomst op.
Met onze enquêtetool zou je het onderzoek ook zelf kunnen uitvoeren. Echter niet ieder onderzoek leent zich ervoor om het onderzoek zelf uit te voeren, bijvoorbeeld omdat het om een complex onderzoek gaat. Neem contact met ons op om te bepalen of je het onderzoek zelf zou kunnen uitvoeren of dat het beste is dat wij dit voor je doen.
Afhankelijk van je doelgroep gaan we kijken naar een passende methode voor het verzamelen van voldoende respons. Ook heeft Onderzoekdoen.nl een panel met 65.000 respondenten welke we kunnen gebruiken voor jouw onderzoek
Wij hebben inmiddels vele 360 graden feedback onderzoeken uitgevoerd. In een online overleg bespreken we graag een aantal cases.
Heb je nog vragen en/of opmerkingen? Neem dan
contact met ons
op.
Onze onderzoek specialisten helpen je graag
verder!