Klantmonitor
Met de Klantmonitor verzamel je uit verschillende bronnen reacties van klanten.
Je bedenkt zelf welke vragen je aan je klanten stelt, dit kan bijvoorbeeld een eenvoudige smiley-vraag zijn waarbij een klant kan aangeven hoe blij hij met het afgeronde project is of een klant kan een uitgebreide analyse geven van zijn of haar ervaring.
Wat is een Klantmonitor?
Een slim dashboard voor het verkrijgen van klantinzichten
Een Klantmonitor is een tool die wij ontwikkeld hebben en gebruikt wordt om de tevredenheid, ervaringen en meningen van klanten met betrekking tot een product, dienst of bedrijf te meten en te volgen.
Het is een vorm van marktonderzoek die bedrijven in staat stelt om inzicht te krijgen in hoe klanten hun interacties en transacties ervaren en hoe tevreden ze zijn met de geleverde producten en diensten.
Waar kun je de Klantmonitor voor gebruiken?
Je kunt de Klantmonitor breed inzetten. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- Stuur een e-mail na de afronding van een project en vraag naar de klanttevredenheid over uitgevoerde projecten.
- Vraagje klant hoe ze het laatste telefonische klantcontact hebben ervaren door middel van het versturen van een uitnodiging per SMS.
- Vraag hoe tevreden patiënten zijn over de behandeling van hun arts met de klantmonitor en feedback zuil.
In de Klantmonitor kun je een vragenlijst maken, vervolgens verzamel je via een meetpunt via (e-mail, iFrame, API-e-mail of link) de data. Dan maak je een dashboard op waarin je je visualisaties kan inzien. Als je dit wil delen, kun je via publicatie een bestand genereren met daarbij een URL die je kan delen in de organisatie.
Waarom kiezen voor de Klantmonitor?
De Klantmonitor geeft direct inzicht in de huidige status van de organisatie. Je kunt eenvoudig rapporten genereren voor specifieke vestigingen, regio's, accountmanagers of productgroepen, zowel online als in het pdf-formaat.
Dit systeem bevat diverse intelligente statistische analyses die je helpen om de juiste prioriteiten te stellen met de focus op klanttevredenheid. Op een overzichtelijke manier wordt duidelijk waar er nog ruimte is voor verbetering.
Wat ons platform echt uniek maakt, is de mogelijkheid om de resultaten van alle onderzoeken te integreren en te presenteren via een online dashboardrapport. Hierdoor kun je direct de kernoorzaak van problemen die klanten aankaart en achterhalen. Voortdurende verbetering wordt een logisch gevolg van deze benadering, met als doel om elke dag beter te presteren.
Hoe werkt het?
De Klantmonitor kan verschillende methoden en technieken omvatten, zoals enquêtes, interviews, feedbackformulieren, online reviews en sociale media-analyses. Door deze informatie te verzamelen en te analyseren, kunnen bedrijven belangrijke inzichten verkrijgen, zoals:
1. Klanttevredenheid
Hoe tevreden zijn klanten met de geleverde producten en diensten? Wat zijn de sterke punten en welke aspecten moeten worden verbeterd?
2. Klantloyaliteit
In hoeverre zijn klanten bereid om terug te komen en herhaalaankopen te doen? Zijn ze geneigd het bedrijf aan anderen aan te bevelen?
3. Ervaringen en feedback
Wat zijn de specifieke ervaringen van klanten tijdens het aankoopproces, de klantenservice en het gebruik van producten of diensten?
4. Probleemgebieden
Welke gebieden van het bedrijf of de dienstverlening hebben verbetering nodig volgens de klanten? Zijn er terugkerende klachten of problemen die moeten worden aangepakt?
5. Concurrentieanalyse
Hoe presteert het bedrijf ten opzichte van zijn concurrenten in termen van klanttevredenheid en -ervaringen?
Kortom, het realtime monitoren van klantfeedback biedt bedrijven de mogelijkheid om snel te reageren, de klanttevredenheid te verbeteren, innovatie te stimuleren en hun reputatie te versterken, wat uiteindelijk kan leiden tot succes en groei van het bedrijf.
Gebruik maken van de Klantmonitor van Onderzoekdoen.nl
Wil je meer weten over de specifieke mogelijkheden van de Klantmonitor voor jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of bel direct naar 050 - 55 32 690.
In dit artikel
Meer informatie?
Klanten kiezen voor de Klantmonitor omdat:
Wij zetten ons dagelijks in voor het verbeteren en leveren van hoge kwaliteit producten.
Direct inzicht
Realtime feedback monitoring stelt bedrijven in staat om onmiddellijk inzicht te krijgen in wat klanten denken en voelen. Hierdoor kunnen ze snel reageren op eventuele problemen, zorgen of positieve ervaringen.
Snelle Respons op Problemen
Wanneer klanten negatieve feedback geven of problemen melden, stelt realtime monitoring bedrijven instaat om direct te reageren en oplossingen te bieden. Dit kan helpen om de tevredenheid van klanten te behouden en eventuele negatieve publiciteit te beperken.
Verbeterde klanttevredenheid
Door realtime feedback te gebruiken om de klantervaring te verbeteren, kunnen bedrijven hun producten, diensten en processen aanpassen aan de behoeften en verwachtingen van klanten. Dit leidt tot een hogere klanttevredenheid en loyaliteit.
Onderscheidend vermogen
Bedrijven die zich onderscheiden door actief naar klanten te luisteren en verbeteringen door te voeren, kunnen zich positief onderscheiden van hun concurrenten. Dit kan een concurrentievoordeel opleveren en nieuwe klanten aantrekken.
100% veilig en betrouwbaar
Wij voldoen aan de AVG wetgeving. Daarbij wordt alle data in Nederland opgeslagen en maken we gebruik van een SSL-verbinding.
Persoonlijke service
Dagelijks zitten er Nederlands sprekende professionals klaar om je te helpen bij het uitvoeren van je onderzoeken.
Klanten vertellen
We werken iedere dag hard aan onze producten en zijn erg trots op de fijne reacties die we krijgen. Lees hier een aantal ervaringen van onze klanten:
Bianca Winants
Directiesecretaris KNOV
Anouk Bliekendaal
Directeur Laserkliniek Zwolle
Merel Hollander
COA
Een selectie van onze tevreden klanten:
FAQ
Bekijk hier antwoorden op veelgestelde vragen.
Een onderzoek is opgedeeld in drie fases. Fase 1 (opstellen onderzoek) en Fase 2 (data verzameling) duren gemiddeld 2-3 weken. Voor Fase 3 (analyse en rapportage) staat max. 3 weken. De doorlooptijd van een volledig onderzoek komt dus uit op max. 9 weken.
De kosten voor het uitvoeren van dit onderzoek hangt van verschillende factoren af. Enkele van deze factoren zijn het aantal groepen in je respondentengroep, de manier van data verzameling en de omvang van je onderzoek. We sturen je graag kosteloos en vrijblijvend een projectvoorstel op maat.
Bij het uitvoeren van een onderzoek volgen we strikt de AVG. Voor respondenten komt een privacyverklaring beschikbaar en met klanten stellen we een verwerkersovereenkomst op.
Met onze enquêtetool zou je het onderzoek ook zelf kunnen uitvoeren. Echter niet ieder onderzoek leent zich ervoor om het onderzoek zelf uit te voeren, bijvoorbeeld omdat het om een complex onderzoek gaat. Neem contact met ons op om te bepalen of je het onderzoek zelf zou kunnen uitvoeren of dat het beste is dat wij dit voor je doen.
Afhankelijk van je doelgroep gaan we kijken naar een passende methode voor het verzamelen van voldoende respons. Ook heeft Onderzoekdoen.nl een panel met 65.000 respondenten welke we kunnen gebruiken voor jouw onderzoek
Wij hebben inmiddels vele klanten die gebruikmaken van onze Klantmonitor. In een online overleg bespreken we graag een aantal cases.